בימין חוששים: נתניהו מתכנן להעביר 10,000 דונם לרשות הפלסטינית

    בנצי ליזרוביץ | צילום חיים צח / לע"מ 1 Comment on בימין חוששים: נתניהו מתכנן להעביר 10,000 דונם לרשות הפלסטינית
    19:00
    15.05.24
    פנחס בן זיו No Comments on גלנט: "לא אסכים לשלטון צבאי בעזה"; נתניהו: "מנותק מהמציאות"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בעקבות דיווחים על היערכות והכנות של מערכת הביטחון וראש הממשלה להעברת שטחים נרחבים ביהודה ושומרון לשליטתה הביטחונית של הרשות הפלסטינית, יוצאים בהנהגת הימין בקריאות למנוע את המהלך, שכלל לא ברור עד כמה נכונה כוונתו.

    ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן פנה לראש הממשלה בדרישה להפסיק לאלתר כל פעילות תכנונית של מסירת שטחים משטחי c השייכים למדינת ישראל מיהודה ושומרון לרשות הפלסטינית.

    הקריאה מגיעה לאחר שנודע לדגן כי המנהל האזרחי פועל בימים אלו בהוראת ראש הממשלה ומכין מפות למסירת 10,000 דונם משטחי c מיהודה ושומרון. זאת על אף שמהלך זה כלל לא נדון בדרג המדיני ולא קיבל את אישור הממשלה.

    למהלך הצטרפו גם שר הרווחה ח"כ חיים כץ, ושר המדע ח"כ אופיר אקוניס שהודיעו כי יעלו את הדרישה בישיבת הממשלה מחר בבוקר.

    "אנחנו דורשים להפסיק לאלתר כל פעילות תכנונית של מסירת שטחי מולדת. בוודאי ובוודאי כאשר מהלכים כאלו כלל לא קיבלו את אישור הממשלה כנהוג במדינה דמוקרטית" אמר דגן. "הדברים הללו נעשים במחשכים, במחתרת כמו גנבים בלילה, יש מפות שהוכנו והכל ללא אישור הממשלה למהלך".

    לדברי השר כץ: "אני מתנגד מכל וכל לתכנית שפורסמה. אין שום הגיון בנתינת שליטה אזרחית נוספת ביו"ש לרשות הפלשתינית, בטח כאשר הם הגורמים לטרור. הודעתי לראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן, שפנה אלי בנושא, שאעלה את דאגתי ואדרוש בישיבת הממשלה לבטל את הצוות במתפ"ש ולגנוז את המפות באם הן קיימות".

    שר המדע אופיר אקוניס מצדו אמר: "אחרי הרעיון ההזוי להעביר נשק לפלשתינים, אנחנו שומעים על יוזמת מתאם הפעולות בשטחים להעברת עשרת אלפים דונם לרשות הפלסטינית. אסור שדבר כזה יקרה! נעניתי לפניית ראש מוא״ז שומרון, יוסי דגן, ואעלה מחר את היוזמה הזאת, בפורום שרינו לפני ישיבת הממשלה."

    בעקבות הדרישות, נאלץ ראש הממשלה להתייחס לדברים, תוך שהוא מכחיש את הפרסומים. נתניהו הודיע הבוקר בישיבת שרי הליכוד: "לא יועבר שטח מ c ל b אף לא דונם אחד. לא אסכים לכך".

    בתגובה להבהרת נתניהו, אמר יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון: "אני מכבד את ראש הממשלה ומברך על הדברים. אנחנו מצפים לראות את ההצהרה הזו במעשים. להורות למתאם הפעולות בשטחים להפסיק לאלתר את כל הפעולות התכנוניות בדבר מסירת שטחים לרשות הפלסטינית". כמו כן מבקש דגן שההצהרה על כך תעשה בפומבי.



    1 תגובות

    מיין תגובות